– To najlepsza impreza w Polsce jeśli chodzi o opakowania i nie mogło nas na niej zabraknąć (…) Świadomość konsumenta jest coraz większa, a wraz z nią rosną oczekiwania. Trzeba im sprostać, a inspiracje do zmiany znajdziemy właśnie tu, na Targach Packaging Innovations – mówił Robert Baczmaga, zwiedzający z firmy Delphi Błonie.
Podczas minionego wydarzenia, które odbyło się w dniach 12-13 kwietnia w EXPO XXI Warszawa ofertę zaprezentowało 200 wystawców, wśród których znalazły się czołowe firmy z Polski i zagranicy, m.in. z Niemiec, Włoch, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Czech, Ukrainy, czy Litwy. Zainteresowanie udziałem było tak duże, że po raz pierwszy organizator Targów Packaging Innovations postanowił otworzyć dodatkową halę wystawienniczą.
– Od kilku lat to wydarzenie ma ugruntowaną pozycję, co sprawia, że pojawia się tutaj ogromna ilość zwiedzających, którzy są konkretni, wiedzą po co przychodzą i o co pytają. Cenimy sobie udział w Targach Packaging Innovations i cieszymy się, że z roku na rok są one coraz większe – mówił Bolesław Jasinowicz z firmy Fano.


Kontakty biznesowe i wiedza
W ocenie obecnych na Targach ekspertów, półki sklepowe w Polsce zmieniają się w sposób niezwykle dynamiczny i marki powinny za tą zmianą podążać. Dlatego niewątpliwą zaletą wydarzenia organizowanego przez firmę Targi w Krakowie jest bogaty program towarzyszący, obejmujący  m.in. aż dwie strefy workShops, w których równolegle prowadzone były bezpłatne wykłady oraz warsztaty.
– Zaproponowałem uczestnikom prezentacji, by spojrzeli na opakowanie nie tylko od strony projektowania graficznego, ale także na aspekty funkcjonalne. By myśleli w kategoriach wyzwań, zrewidowali swoje półki i podejście personelu w sklepie. Wszystko po to, by efekt końcowy był tożsamy z tym, który założył brand manager – mówił Robert Lis z firmy DS.Smith, podczas wykładu Opakowanie w marketing mix`ie: 9 sposobów na większą sprzedaż.
Warto wspomnieć, że wśród tegorocznych gości specjalnych znalazł się jeden z najsłynniejszych polskich twórców okładek płyt muzycznych – Grzegorz Piwnicki (ps. Forin). 

Wspieramy polskie talenty!
W trakcie Targów swoje pomysły na niezwykłe opakowania prezentowali nie tylko wystawcy, ale także najzdolniejsi twórcy młodego pokolenia.
W ramach Strefy Studenta odbył się konkurs na najlepsze projekty. Profesjonalne Jury wytypowało laureatów:

I miejsce - Agnieszka Dudzińska – za  projekt „Pucius”, który umożliwia powtórne wykorzystanie opakowań na obuwie.
II miejsce - Aleksandra Gos – za “Hang On - take away soap”, czyli projekt opakowania na mydło turystyczne , które po otwarciu staje się wiszącą mydelniczką.
III miejsce - Daria Kondracka – za „FLIK”, czyli opakowanie sprzedażowe na obuwie, które po przekształceniu umożliwia transport zawartości.


Wcześniej, jeszcze przed rozpoczęciem Targów, głosowali także internauci, według których podium wyglądało następująco:

I miejsce – „TOSTER” autorstwa Julii Rekowskiej, studentki Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego w Bydgoszczy
II miejsce – „Hang On - take away soap” autorstwa Aleksandry Gos, studentki Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie
III miejsce – „Opakowanie na truskawki” autorstwa Ireny Rosiak, studentki Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego w Bydgoszczy

Udział w Strefie Studenta to dla młodych projektantów szansa na promocję swojego talentu i zaistnienie w branży.


Od najsłynniejszego... po najbardziej innowacyjne opakowania
Niewątpliwą ozdobą 8. edycji Targów była ekspozycja oryginalnego dzieła Andy Warhola – legendarnej puszki Campbella, uznawanej za najsłynniejsze opakowanie świata. W EXPO XXI Warszawa został zaprezentowany certyfikowany print z 1969 r. - odręcznie podpisany przez autora i ostemplowany nr 112 (z wszystkich dostępnych 250 kopii serigrafii) o wymiarach 89 cm x 58,42 cm. Jego wartość na światowych aukcjach waha się od 70 do 100 tys. €. Dzieło niewątpliwie podniosło prestiż wydarzenia, wzbudzając ogromne zainteresowanie uczestników. 


Zapraszamy za rok!
Tymczasem już dziś organizatorzy Targów zapraszają na ich 9. edycję, która odbędzie się w dniach 4-5 kwietnia 2017 r. w EXPO XXI Warszawa.
– Jesteśmy niezwykle dumni z kierunku i tempa rozwoju Międzynarodowych Targów Opakowań Packaging Innovations. Firma Targi w Krakowie kupiła firmę easyFairs Poland dzięki czemu mogliśmy wykorzystać doświadczenie płynące z obydwu firm i dostarczyć naszym klientom jeszcze większego zadowolenia z udziału w targach. Ogromne, rekordowe zainteresowanie zwiedzających, liczny udział polskich i zagranicznych firm, współpraca z największymi markami obecnymi w naszym kraju i uznanymi ekspertami, tak można podsumować Targi Packaging Innovations - mówi Ewa Woch, wiceprezes Targów w Krakowie, organizatora Międzynarodowych Targów Opakowań Packaging Innovations.