11. Internationa Packaging Trade Fair Packaging Innovations

workShops zone

Presentations and workshops conducted by industry experts, organized in dedicated two areas of the trade show. Participation is free of charge for all Visitors for Pacakging Innovations trade fair.

2/04/2019 (wtorek/Tuesday) HALA ZIELONA/ GREEN HALL

11:00 - 11:30 | Dominik Kupisz Instytut Logistyki i Magazynowania IB. Identyfikacja produktów a relacje biznesowe. Analiza technik druku w kontekście najczęściej popełnianych błędów i możliwych konsekwencji finansowo-organizacyjnych.

Dominik Kupisz

Dominik Kupisz, Starszy Specjalista, Instytut Logistyki i Magazynowania IB.
Trener i konsultant, doradzał setkom firm, skutecznie i efektywnie, wdrażać technologie identyfikacyjne AIDC. Wiedzę zdobytą w globalnej organizacji konsultingowej łączy z najlepszymi praktykami rynkowymi, zgromadzonymi dzięki współpracy z przedstawicielami branży Retail (FMCG, DiY) jak i producentami z wielu sektorów.
Odpowiedzialny za weryfikację jakości kodów kreskowych i etykiet logistycznych, tworzonych przez dostawców dla głównych sieci handlowych operujących w Polsce jak i Europie, na zgodność ze standardem ANSI oraz indywidualnymi wymagania odbiorców.
Uczestniczył w projektowaniu innowacyjnych rozwiązań dla branży e-commerce, aplikacji mobilnych czy wykorzystaniu kodów 2D w komunikacji z konsumentami.

11:30 - 12:00 | Katarzyna Patynowska PC Print Zabezpieczenie i komunikacja marki

Katarzyna Patynowska

Katarzyna Patynowska – Business Manager w firmie PC Print, od ponad 16 lat w branży poligraficznej. Od 11 lat w firmie PC Print z sukcesem rozwija rynek wdrażając specjalistyczne rozwiązania dekoracji powierzchni wykorzystując najnowsze technologie optyczne wzmacniające wizerunek marki. W firmie PC Print odpowiedzialna za cały rynek Polski.

12:00 - 12:30 | Robert Sieńko 3m Projekt Mamy już super opakowanie i co dalej? O tym jak pokazywać produkty w punkcie sprzedaży tak aby jak najlepiej wyeksponować ich opakowanie. Best practices w materiałach POS z rynku polskiego i europejskiego.

Robert Sieńko

Robert Sieńko - Bloger LinkedIn. Współautor jedynego w polskim Internecie portalu poświęconego w całości materiałom wspierającym sprzedaż w punkcie detalicznym (POS) – www.brandingshop.pl Typ analogowy. Nieufnie podchodzący do wszystkich internetowych wynalazków mających zwiększyć sprzedaż w realnym świecie.
Baczny obserwator sumy zdarzeń mających miejsce przy półce, regale, alejce i kasie w hipermarketach, supermarketach oraz sklepach osiedlowych.
Utrapienie ochroniarzy, nieustraszenie fotografujący każdą interesującą konstrukcję eksponującą produkty lub komunikat.

12:30 - 13:00 | Róża Rutkowska,​ SCOBY - biodegradowalne i jadalne opakowanie przyszłości

Róża Rutkowska

Róza Rutkowska jest pomysłodawczynią projektu SCOBY packaging- opakowań w pełni biodegradowalnych a nawet jadalnych, które zostały laureatem nagrody Make Me ufundowanej przez firmę Interprint. Projekt zdobył światowy rozgłos dzięki licznym publikacjom w Polsce ( TVN24, Wprost, Vogue, Nauka w Polsce itd.) Jak i na świecie ( Nowojorskie Mashable, Fast Company, Dezeen, DesignBoom, Inhabitat, Treehugger, The Dieline i wiele innych) a sam materiał SCOBY odwiedził wystawy w Holandii, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Czechach, Belgii i znajduje się w stałej kolekcji bibliotek materiałowych Material Xperience w Nowym Jorku i Materiał District w Amsterdamie. Róża jest współzałożycielką MakeGrowLab w którym rozwija i komercjalizuje opakowania SCOBY.

13:00 - 13:30 ENG | Immo Sander Werner & Mertz Group The Recyclate Initiative of Werner & Mertz. Sustainability & Circularity in Packaging.

Immo Sander

After having worked as machine assembly and plant technician at various companies for several years, Immo Sander studied packaging engineering/print technology at the university for economy, technology and culture Leipzig (FH). He worked as packaging developer at Unilever, Plantic Technologies and  Unternehmensgruppe Theo Müller. He is the manager of the Packaging Development at Werner & Mertz GmbH since 2011.

13:30 - 14:30 | Marta Krawczyk Rekopol Ecodesign – nowe oblicze opakowań w gospodarce o obiegu zamkniętym. Wyzwania i szanse dla przemysłu.

Marta Krawczyk

Od 6 lat związana z Rekopol Organizacją Odzysku Opakowań SA, wcześniej pracowała w NFOŚiGW i administracji publicznej. Specjalistka od ecodesignu opakowań i przydatności do recyklingu. Trenerka i  edukatorka w zakresie segregacji i gospodarki odpadami opakowaniowymi, audytorka zakładów recyklingu. Koordynatorka projektów edukacyjnych, CSR i doradczych. Absolwentka ochrony środowiska na UAM w Poznaniu i studiów podyplomowych Total Design Management w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej oraz Instytucie Wzornictwa Przemysłowego. Pasjonatka innowacyjnych opakowań, recyklingu, przyrody, ekologii, fotografii, gór, zrównoważonej konsumpcji i życia w duchu Zero Waste.

14:40 – 15:15 | Marta Krawczyk Rekopol Warsztaty "Jak projektować żeby recyklingować?"

J.W.

2/04/2019 (wtorek/Tuesday) HALA NIEBIESKA/BLUE HALL

11:00 - 11:30 | ENG Davide Sartini UNIFILL S.r.l. Aktualny rynek opakowań plastikowych oraz perspektywy jego rozwoju.

Davide Sartini

Davide Sartini, born in Italy in 1977, is married with two children. He started working at 18 years old while continuing his studies. After getting a diploma in Mechanical Engineering, he earned a Degree in Marketing, a Master in Sales & Marketing at Bologna University Business School, and he is earning the Master’s degree in International Business & Law. After several managerial roles in multinationals, he covers the position of Sales & Marketing Director at UNIFILL, world leading manufacturer of Vertical Thermoform, Fill & Seal Machines for unit doses for Food, Pharma, Chemical & Cosmetic.

11:30 - 12:00 | Zespół Tango Tango Agencja reklamowa „Nakręca nas proces twórczy – studium przypadku Vege burgera”.

12:00 - 12:30 | Paweł Mazanka & Marta Jędrzejczak DS Smith 5 wyzwań dla opakowań w obliczu zmieniającego się świata.
       

Paweł Mazanka

Paweł Mazanka Innovation & Product Development Manager

Absolwent Mechatroniki i Budowy Maszyn na Politechnice Świętokrzyskiej, dodatkowo Administrator Sieci Komputerowych.
W DS Smith od 2011, obecnie Kierownik Działu Innowacji i Rozwoju Opakowań. Tektura nie ma przed nim tajemnic - potrafi z niej skonstruować niemal wszystko. Prowadzi warsztaty Impact Center i Pack Right, szkolenia dla sieci handlowych oraz klientów.







Marta Jędrzejczak

Marta Jędrzejczak Marketing & Communications Manager

Absolwentka Marketingu i Zarządzania w Szkole Głównej Handlowej. Z marketingiem związana od studiów poprzez pracę w domu mediowym, a następnie e-commerce. Obecnie zafascynowana rolą opakowań w łańcuchu dostaw. Prowadzi warsztaty Impact Center.

12:30 - 13:00 | Marcin Suchocki PC Print Sztuka uszlachetniania folią.

Marcin Suchocki

Marcin Suchocki – Sales Manager od ponad 16 lat w działający na szeroko rozumianym rynku poligrafii i reklamy wizualnej. Od ponad 5 lat w firmie PC Print odpowiada za rozwój sprzedaży całego portfolio produktowego znajdującego się w ofercie firmy w tym folii do hot i cold stampingu.

13:00 - 13:30 | Tomasz Szacoń Retailpoland Consulting LTD Współpraca z sieciami handlowymi - opakowanie jako rozwiązanie sprzedażowe.

Tomasz Szacoń

Tomasz Szacoń - Retailpoland Consulting LTD.
Ekspert sprzedaży do sieci handlowych. Autor wielu szkoleń i felietonów wyjaśniających specyfikę handlu nowoczesnego.  Współtworzył markę elektroniki KIANO oraz VORDON. Laureat nagrody „Diamenty Forebsa 2018”.
Aktualnie supportuje firmy wprowadzjące na rynek nowe produkty.

13:30 - 14:00 | PL i ENG Zenon Łapiński & Bernhard Gansert Zenon Łapiński doradztwo biznesowe, poligrafia, szkolenia Szlachetniej. Nowe możliwości złocenia na gorąco.

Zenon Łapiński

Zenon Łapiński - niezależny specjalista w technologii hot-stampingu. W latach 1972-1984 technolog w FSO, 1984-2001 kierownik wydziału lakierni i wtryskowni w HTL, od 2001 do 2015 r. pracował w firmie PC PRINT, gdzie m.in. zajmował stanowiska Menagera Rynku Graphics-Cosmetics oraz Dyrektora Sprzedaży. Od 2015 r. jest właścicielem firmy Zenon Łapiński doradztwo biznesowe, poligrafia, szkolenia oferującej rozwiązania dla technologii złocenia na gorąco w przemyśle poligraficznym i przetwórstwa tworzyw sztucznych. Firma ŁAPIŃSKI oferuje wszystko co niezbędne do wykonania prac na najwyższym poziomie: pomoc przy projektowaniu, maszyny cylindryczne spm steuer i tygle Kluge, matryce mosiężne i patryce,  szkolenia teoretyczne i praktyczne w AKADEMII HOT-STAMPINGU, serwis, pośrednictwo w kontaktach z producentami folii i wykonawcami uszlachetnień. Prywatnie miłośnik biegów długodystansowych.



Berhard Gansert

​Bernhard Gansert As a skilled screen printer and printing engineer, Bernhard Gansert has long-standing experience in sales
of equipment for the printing and folding carton industry. Since 2016, he has been holding the position of Sales Director
at spm steuer, the leading manufacturer of hot foil stamping machines in the rotative and semi-rotative field.
In his presentation, Bernhard Gansert will explain the advantages of the round-flat and the round-round technology,
will name typical examples of use and will show samples.


14:00 - 15:00 ENG | Professional members of the PrintCity Alliance representing the companies: Grafikus/epple, IST, KAMA, PC Print/LEONHARD KURZ,  Metsä Board and WEILBURGER Graphics Packaging design, finishing and production

NatureSeminar: “Packaging design, finishing and production”

The seminar will revolve around the premium Nature gift and presentation box for cosmetics. The 4-part box combines sustainability with luxury. It will cover all aspects of developing this packaging, from design and material selection, to finishing and production. Samples will be provided for visitors to experience the visual and haptic effects.
Target group: Packaging professionals and newcomers from other fields of graphic design and printing.

15:00 | Wręczenie nagród Konkursu Strefa Studenta    

3/04/2019 (środa/Wednesday) HALA ZIELONA/GREEN HALL

11:00 - 11:30 | Paweł Sabal O-I Poland S.A. Uwolnij swoją kreatywność z O-I : EXPRESSIONS.

Paweł Sabal

Paweł Sabal, Customer Excellence and Category Manager, Owens-Illinois. 
​Odpowiedzialny za całość działań marketingowych O-I w Europie Północno-Wschodniej, największego na świecie producenta opakowań szklanych. Na co dzień współpracuje z wiodącymi producentami napojów i żywności nad koncepcjami nowych opakowań, wspierających budowanie znanych na całym świecie marek. Równocześnie dba o prowadzenie wraz z klientami spójnych działań marketingowych i komunikacyjnych. Z O-I związany od ponad 5 lat, w trakcie których pełnił funkcje specjalistyczne i menedżerskie w dziale Komunikacji oraz w Dziale Sprzedaży i Marketingu.

11:30 - 12:00 | Arkadiusz Janke PC Print KURZ- nowoczesne sposoby dekoracji.

Arkadiusz Janke

Arkadiusz Janke (Business Manager, PC Print) Ponad 20 lat doświadczenia w branży opakowań dla rynku kosmetycznego. Wieloletni kierownik działu sprzedaży i marketingu odpowiedzialny za kreację opakowań i budowanie nowych rynków sprzedaży. Współpracował z największymi koncernami i producentami kosmetyków w naszym kraju. 
Od ponad 6 lat z sukcesem rozwija rynek tworzywowy w kontekście sprzedaży materiałów renomowanego producenta folii do hot i cold stampingu Leonhard Kurz w firmie PC PRINT.

12:00 - 12:30 | Antoni Łuchniak Kółko i krzyżyk Minimalizm w projektowaniu szaty graficznej opakowań.

Antoni Łuchniak

Antoni Łuchniak Właściciel łódzkiego studia graficznego Kółko i krzyżyk, które specjalizuje się w projektowaniu graficznym opakowań. Absolwent łódzkiej ASP, uczęszczał do włoskiej Accademia Belle Arti w L'Aquila, oraz Örebro Konstskola w Szwecji. Pisze artykuły i prowadzi wykłady na temat roli i znaczenia opakowań.

12:30 - 13:00 ENG | Santiago Soria DS Smith The potential of right sized packaging in today’s empty space economy.

Santiago Soria

SANTIAGO SORIA is developing  the Right Size Packaging (RSP) business  for the Ecommerce market at DS Smith. In an industry where boxes contains 55% of shipping air on average, RSP is a clear opportunity to reduce operational costs, increase customer experience and reduce CO2 footprint. A clear example of how Innovative solutions can address Ecomm challenges.
 
He has more than 18 years of experience in the packaging business within multinational companies. Experience in design, FMCG key accounts, sales management, Retail and now e-Retailers; combining innovation with sales development.

13:00 - 13:30 | Anna Borys-Karwacka McDonald's Polska Sp. z o.o. „Scale for Good” – strategia firmy McDonald’s w zakresie opakowań i recyklingu odpadów.

Anna Borys-Karwacka

Anna Borys-Karwacka, dyrektor ds. korporacyjnych w McDonald’s Polska.  Ma 20-letnie doświadczenie w obszarze komunikacji korporacyjnej, społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) oraz public affairs. Wspierała między innymi takie marki jak Coca-Cola, Westinghouse, Samsung czy MasterCard. Ma doświadczenie jako wykładowca akademicki w SGH i Collegium Civitas. Współpracuje z Fundacją Szkoła Liderów jako tutorka w programie Liderzy PAFW.

Absolwentka studiów magisterskich na  kierunku Finanse i  Bankowość, a także Polsko-Francuskiego  Programu Studiów Europejskich:  Komunikowanie – Public Relations w  Szkole Głównej Handlowej (SGH). Jest także stypendystką Copenhagen Business School w Danii.

13:30 - 14:00 | Adam Fotek J.S. Hamilton Poland S.A. Wymagania zdrowotne dla opakowań do kontaktu z żywnością w tym opakowań ekologicznych.

Adam Fotek

Adam Fotek Pracownik J.S. Hamilton Poland S.A. Specjalizacja w dziedzinie materiałów i wyrobów z tworzyw sztucznych do kontaktu z żywnością. Posiada wiedzę i doświadczenie w zakresie przepisów prawa europejskiego i polskiego oraz metod badawczych na temat opakowań do żywności. Członek Komitetu Technicznego 133 ds. Opakowań PKN. Autor i współautor publikacji oraz wdrożeń metod badań materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością. Uczestnik projektów badawczo-rozwojowych finansowanych przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju. Trener i doradca w zakresie materiałów i wyrobów do kontaktu z żywnością. W latach 2005-2013 pracownik Centralnego Ośrodka Badawczo-Rozwojowego Opakowań.

14:00 - 14:30 | Andrzej Kornacki FUTAMURA Biodegradowalne i kompostowalne folie celulozowe celofan i NatureFlex jako przykład realizacji Gospodarki o Obiegu Zamkniętym.

Andrzej Kornacki

Od 1990 roku budował od zera i rozwijał w Polsce rynek folii polipropylenowych BOPP pracując dla takich producentów jak Mobil Plastics Europe, Moplefan, Treofan, Vibac, Innovia Films. Reprezentował też wielu europejskich producentów innych materiałów opakowaniowych. Aktualnie Regional Sales Manager w japońskiej firmie Futamura, produkującej między innymi biodegradowalne i kompostowalne folie celulozowe celofan i NatureFlex.

3/04/2019 (środa/Wednesday) HALA NIEBIESKA/BLUE HALL

11:00 - 11:30 | Stanisław Moczulski Metsä Board Poland​ „Wystarczająco czyste do jedzenia” – Zrównoważone rozwiązania z tektury.

Stanislaw Moczulski

Stanislaw Moczulski, Sales Director Metsä Board Poland 
„Wystarczająco czyste do jedzenia” – Zrównoważone rozwiązania z tektury. Kwestie związane z bezpieczeństwem żywności pojawiają się w mediach coraz częściej. Sprawy zdrowotne stają się globalne w ciągu kilku sekund, a wiedza o tym, z czego składają się materiały w kontakcie z żywnością, staje się coraz ważniejsza. Ponadto czekolada i wyroby cukiernicze są bardzo wrażliwymi produktami i dlatego wymagają opakowania o znakomitych właściwościach sensorycznych. W tej prezentacji Metsä Board przedstawi podejście i podkreśli jak istotna dla całego łańcucha wartości jest współpraca przy tworzeniu bezpiecznego cyklu życia materiałów do kontaktu z żywnością i opakowań żywności.

11:30 - 12:15 | Rafał Miszczak & Robert Lis Mondi  Jak możemy zoptymalizować koszt opakowań FMCG w całkowitym procesie logistycznym?

Robert Lis

Robert Lis Marketing Manager w Mondi Corrugated w Polsce. Realizuje strategie komunikacji i działania marketingowe, wdrażając min. idee customer journey i nowoczesne narzędzia marketingu B2B. Przez ponad 6 lat prowadził inspirujące warsztaty z firmami z sektora FMCG o roli opakowań w wyróżnieniu produktu na półce, skuteczności sprzedaży i budowaniu marki a także aspektów kosztowych opakowań w wymiarze logistyki czy procesu pakowania.

Posiada także kilkuletnie doświadczenie w marketingu B2C zdobyte na stanowisku brand manager’a w międzynarodowych firmach z sektora FMCG w zakresie tworzenia strategii i komunikacji marek oraz zarządzania produktem. Zwolennik prezentacji w duchu presentation zen Garr’a Reynolds’a.

12:25 - 13:10 | Maciej Sawina & Robert Lis Mondi  Opakowanie w e-commerce: od zamówienia przez dostawę po unboxing. Czynniki sukcesu w kluczowych etapach realizacji zamówienia.

Maciej Sawina

Maciej Sawina E-commerce Manager w Mondi Group, od 3 lat aktywnie kreuje współpracę firmy z segmentem sprzedaży internetowej, min. u europejskich liderów branży e-commerce. Wcześniejsze doświadczenie w projektowaniu opakowań, daje mu możliwość wykorzystania tej wiedzy w tworzeniu wartości dodanej. Internetowy zakupoholik z nieskończoną liczbą unboxingów na koncie, prawdziwy ekspert w obszarze opakowań e-commerce.

13:20 - 14:20 | Mondi  Warsztat: „Opakowaniowe Tetries”.
Podczas warsztatów eksperci z firmy Mondi przedstawią w praktyce wybrane zagadnienia z obu wcześniejszych prezentacji. Między innymi przeanalizują różne scenariusze ułożenia 6 szt. opakowań jednostkowych w opakowaniu zbiorczym/SRP. Sprawdzą je pod kątem zużycia materiału, ekspozycji na półce, dostępu do produktu, transportu czy magazynowania. Podobnie przyjrzą się wybranym zagadnieniom z obszaru opakowań e-commerce. Zachęcamy do uczestnictwa, to doskonała okazja do zadawania pytań ekspertom z firmy Mondi.

Contact person:

Mrs. Elżbieta Pach

pach@targi.krakow.pl

+48 12651 95 25