Konkretne pytania, konkretne rozmowy

Miniona edycja była mniejsza, ale równie korzystna dla uczestników, jak dotychczasowe spotkania. Wystawcy nie kryli zaskoczenia frekwencją. Podkreślali, że ich stoiska odwiedzili klienci, którzy mieli konkretne pytania i byli zainteresowani oferowanymi produktami i usługami. - Sukcesem jest to, że targi się odbyły. Są co prawda mniejsze niż wcześniejsze edycje, ale fakt, że w obecnej sytuacji są tu wystawcy i klienci uważam za sukces. Targi w ograniczonej formie są jak esencja. Wszyscy, którzy się wystawili i odwiedzili wydarzenie, przyjechali tu w bardzo konkretnym celu. Uważam więc, że te targi są bardzo dobre. – podsumowuje Wojciech Dawidowski z firmy Rewax. Podobnego zdania jest Anna Idzikowska z drukarni wielkoformatowej Labo Print S.A. - Targi były jak najbardziej ciekawe. Ilość wystawiających się firm była zdecydowanie mniejsza niż w zeszłym roku, natomiast nasze spostrzeżenie jest takie, że ilość odwiedzających przełożyła się na ich jakość. Niemal wszyscy goście byli zainteresowani produktem. Największym atutem tej edycji jest to, że każda rozmowa, jaką  przeprowadziłam, była konkretna.

Wydarzenie umożliwiło nawiązanie nowych i utrwalenie dotychczasowych kontaktów, które są na wagę złota. Przedsiębiorcy, którzy zdecydowali się na zaprezentowanie swojej oferty, wiedzą jak istotna jest promocja i trzymanie ręki na pulsie. Podkreślają często, że korzyści płynące z udziału dostrzegają przez cały rok. Konkurencja jest ogromna, a targi przykładem na to, jak z roku na rok zmienia się branża opakowań. – Wszystko wskazywało na to, że tegoroczna edycja Targów Packaging Innovations będzie rekordowa. Niestety pandemia zweryfikowała część naszych planów. Mimo wszystko wiele osób nam zaufało i dziś podkreślają, że decyzja o udziale w wydarzeniu  była słuszna i korzystna. – podkreśla Ewa Woch, Wiceprezes Targów w Krakowie. 

Bezpieczeństwo przede wszystkim

Dwa dni Packaging Innovations to sygnał, że  targi wracają na właściwe tory. Organizatorzy są gotowi na realizację najbardziej wymagających wydarzeń, a uczestnicy spragnieni udziału w nich. Wszystkie spotkania odbywały się w skrupulatnie przestrzeganym reżimie sanitarnym. Każda osoba wchodząca na teren targów miała mierzoną temperaturę i była zobligowana do wypełnienia ankiety epidemiologicznej. Uczestnicy nosili maski i zachowywali dystans społeczny. Dozowniki z płynami do dezynfekcji rąk udostępniono na stoiskach i przestrzeniach wspólnych. Wszystko to sprawiło, że goście czuli się komfortowo.
 
Potężna dawka wiedzy

Bardzo dużym zainteresowaniem cieszyły się spotkania w strefach workShops. Przez dwa dni wiedzą
i doświadczeniem dzielili się wybitni specjaliści z branży. Większość tematów dotyczyła ekologii. Uczestnicy wysłuchali prezentacji, m.in. Konrada Nowakowskiego z Polskiej Izby Odzysku i Recyklingu Opakowań i Krzysztofa Hornickiego z firmy INTERSEROH Polska Sp. z o.o., którzy przybliżyły słuchaczom temat związany z ROP – Rozszerzoną Odpowiedzialnością Producenta.  Nie zabrakło warsztatów. Monika Boczek – ekspert w marketingu strategicznym i projektowym odpowiedziała na pytanie: dlaczego dojrzały konsument jest ważny i jak postrzega opakowanie. Podczas prezentacji w strefach workShops nie mogło zabraknąć Roberta Sieńsko z firmy 3m Projekt Sp.j., który podpowiedział zebranym jak prezentować produkty w punkcie sprzedaży tak, aby jak najlepiej wyeksponować ich opakowanie. To jednak nie wszystko – potężną dawkę specjalistycznej wiedzy podzielili się eksperci reprezentujący wiodących producentów, organizacje pozarządowe oraz przedstawicieli nauki podczas sesji specjalnej: Zrównoważone zarządzanie opakowaniami – producent, konsument, edukacja, ekoprojektowanie.

W młodości siła

W tym roku zgłoszenia do konkursu Strefa Studenta przesłało kilkudziesięciu młodych projektantów
z całej Polski. Na Targach Packaging Innovations prace prezentowało 16-tu laureatów pierwszego etapu. Podczas wydarzenia Jury oceniło projekty w trzech kategoriach: „Funkcjonalność i Forma”, „Szata graficzna” i „Wrażenie”. Po burzliwych obradach wyłoniono 3 projektantów, którzy otrzymali nagrody finansowe ufundowane przez firmę Targi w Krakowie i  Złotego Sponsora strefy - Drukarnię Granpak.
- W kategorii „Wrażenie” zwyciężył projekt: "Animki - opakowanie na witaminy dla dzieci" autorstwa Olafa Stachurskiego;
- W kategorii „Funkcjonalność i Forma”  zwyciężył projekt: „Opakowanie na cebulki kwiatowe” autorstwa Agnieszki Rosołowskiej;
- W kategorii „Szata Graficzna” zwyciężył projekt: „Wina Fina - etykiety na wino" autorstwa Gabrieli Ochalik.


Każda branża jest inna, ale ludzie bez względu na wykonywany zawód mają taką samą potrzebę -spotkań, rozmów i nawiązywania kontaktów. Do tego nie potrzeba uścisków dłoni, wystarczy odpowiednie przygotowanie, zachowanie rozsądku i pozytywne nastawienie.

Na 13. edycję Międzynarodowych Targów Opakowań Packaging Innovations zapraszamy w dniach
9-10 czerwca 2021 do EXPO XXI Warszawa.


Zobacz fotorelację >>