O tym, że warto wytrwale dążyć do celu.
Na początek warto zadać sobie pytanie, ile razy mieliśmy ochotę wziąć udział w jakimś konkursie, ale w ostatniej chwili zrezygnowaliśmy, ponieważ pojawiły się obawy, że może pojawić się ktoś lepszy od nas lub zabrakło nam wiary we własne możliwości.

Strefa Studenta organizowana podczas Międzynarodowych Targów Opakowań Packaging Innovations w EXPO XXI w Warszawie udowadnia, iż w marzenia należy wierzyć i z uporem dążyć do celu. Organizatorzy postanowili sprawdzić, co dzieje się w życiu zawodowym uczestników poprzednich edycji. Zanim jednak o tym, warto przypomnieć na czym polega sam konkurs.
Konkurs kierowany jest do młodych projektantów, którzy nie boją się wyzwań i będąc jeszcze na studiach chcą zadbać o swoją przyszłą karierę. Zadaniem uczestników jest zaprojektowanie opakowania. Nie ważny jest materiał, z którego wykonany jest prototyp, ważny jest pomysł. Oceny dokonują zarówno internauci, jak i profesjonaliści. Najciekawsze prace prezentowane są w specjalnej strefie na samych targach. Warto dodać, że podczas minionej edycji wystawa gościła 170 wystawców, a udział w niej wzięło 4 000 zwiedzających z kraju i zagranicy, co tylko podkreśla globalny zasięg wydarzenia i szanse jakie stwarza ono młodym ludziom.
Podczas targów studenci mają możliwość konfrontacji swoich pomysłów z wymagającym okiem profesjonalistów. Godziny rozmów ze specjalistami z branży, inspirujące spotkania, możliwość zaprezentowania swoich projektów – to wszystko, co zyskać mogą ci, którzy odważą się „rozpakować swój pomysł”.
Podczas minionych edycji studenci zaskakiwali kreatywnym podejściem do tematu, a wśród prezentowanych prac pojawiło się między innymi opakowanie „Pingwin-witaminowy przyjaciel” autorstwa Magdaleny Witkowicz absolwentki Wyższej Szkoły Sztuki i Projektowania w Łodzi, które
w następstwie zakwalifikowało się do finału prestiżowego konkursu Pro Carton Young Designers Award 2014, organizowanego przez współpracujące z targami Stowarzyszenie ProCarton. Dzięki temu opakowanie w szybkim czasie znalazło się na drodze do podbicia Italii.
Targi mają międzynarodowy charakter, dzięki czemu studenci mają okazję zaprezentować swoje opakowania wśród zagranicznych Wystawców i gości targów. Alicja Wańczak tak wspomina Strefę Studenta „Po targach opakowań Packaging Innovations, w których brałam udział w 2013 roku udało mi się nawiązać współpracę z moskiewską firmą kosmetyczną. Niedawno realizowałam projekt internetowych banerów reklamowych dla jednej z polskich firm kosmetycznych oferujących kosmetyki na bazie naturalnych składników ziołowych. Jako młody projektant-student podejmuję się bardzo różnych działań. Każdy nowy temat, zadanie, zlecenie, przedsięwzięcie, wzbogaca mój warsztat projektowy, pozwala na zdobycie nowych doświadczeń i poszerzenie działalności. ”