Wyniki II etapu 10. Strefy Studenta

Tegoroczny Konkurs Strefa Studenta jest wyjątkowy, ponieważ pierwszy raz odbył się w formie hybrydowej. Po pierwszym etapie Jury złożone z ekspertów, praktyków i pasjonatów branży opakowań, a także przedstawicieli szeroko rozumianego świata marketingu wyłoniło 17 prac w trzech kategoriach: Wrażenie, Forma i Funkcjonalność, Szata Graficzna, nadszedł czas na etap drugi. W tej części Konkursu zadaniem finalistów było zaprezentowanie oraz omówienie prac podczas krótkich prezentacji online. 

Młodzi Projektanci podzielili się swoimi pomysłami na opakowania w ramach trzech kategorii: wrażenie, funkcjonalność i forma oraz szata graficzna. Poziom prac był bardzo wysoki. Studenci fantastycznie poradzili sobie z zadaniem i zaskoczyli Jury kreatywnością, warsztatem i wiedzą. Wielokrotnie podkreślali, że inspirację czerpią z otaczającej ich rzeczywistości i tworzą z myślą o zaspokojeniu codziennych potrzeb. Na uwagę zasługuje fakt, że większość prezentowanych opakowań powstała z myślą o środowisku.

Jury nie miało łatwego zadania, ponieważ każde prezentowane opakowanie było wyjątkowe. Formuła konkursu pozwala jednak na wyłonienie tylko jednego laureata w każdej kategorii.

Głosem Jury w 10. edycji Konkursu Strefa Studenta zwyciężyli:

  • w kategorii Wrażenie - Gabriela Żełudziewicz prezentująca Opakowanie na czekoladę „Cre-ate chocolate”
  • w kategorii Funkcjonalność i Forma - Gabriela Skrobacka prezentująca OKres BOX opakowanie na środki higieniczne
  • w kategorii Szata Graficzna - Michalina Garnik prezentująca Opakowanie na miód z funkcją pop-upu

Dodatkowo w kategorii Wrażenie mamy wyróżnienie dla Wojciecha Zabel z Politechniki Bydgoskiej im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich za Hair Bands - Seria opakowań na gumki do włosów

Z finalistami spotkamy się już 15-16 września w EXPO XXI Warszawa podczas 13. Międzynarodowych Targów Opakowań Packaging Innovations. Na targach zostaną przyznane dyplomy oraz nagrody pieniężne ufundowane przez firmę FANO Sp. z o.o. – Srebrnego Sponsora Strefy Studenta i Targi w Krakowie Sp. z o.o. Zwycięskie prace zostaną zaprezentowane w drukowanym wydaniu magazynu „Opakowanie” – wiodącym tytule na polskim rynku opakowań. Po zakończonych targach organizator konkursu przygotuje specjalny newsletter, który zostanie zaadresowany do bazy kilkunastu tysięcy odbiorców z branży opakowań.

Mamy również niespodziankę dla wszystkich finalistów!

- Celem Konkursu Strefa Studenta jest stworzenie szansy młodym, zdolnym projektantom na postawienie pierwszych zawodowych kroków. Międzynarodowe Targi Opakowań Packaging Innovations są szansą poznania przedstawicieli kluczowych firm na rynku, którzy wielokrotnie poszukują młodych talentów. Decyzją zespołu Targów Packaging Innovations do udziału w targach zapraszamy wszystkich finalistów. Do zobaczenia w Warszawie! – zdradza Barbara Płuciennik, Koordynatorka Strefy Studenta.


Gratulujemy Laureatom!​

Jury konkursowe

KONRAD-NOWAKOWSKI

Konrad Nowakowski

Doradca z zakresu aspektów środowiskowych opakowań oraz gospodarki odpadami.  Specjalizujący się w ekoprojektowaniu, recyklingowalności, pracach B+R oraz legislacji
z zakresu opakowań i gospodarki odpadami, współautor zgłoszeń patentowych oraz strategii biznesowych dotyczących opakowań. Prezes Polskiej Izby Odzysku i Recyklingu Opakowań (PIOIRO), wieloletni pracownik COBRO Instytutu Badawczego Opakowań, aktywny działacz na rzecz ochrony środowiska.

MAGDALENA-WITKOWICZ

Magdalena Maja Witkowicz

Projektantka - grafik oraz konstruktor opakowań; magister filozofii.
Obecnie projektantka w dziale wdrażania opakowań w Ferrero. Dwukrotna finalistka Pro Carton Young Designers Award (2014 Sorrento, 2016 Cannes), dwukrotna laureatka Strefy Studenta targów Packaging Innovations. Jej pasją są rozwiązania konstrukcyjne i formy wykonane z papieru. Ma doświadczenie przy kreacji produktów i innowacyjnych rozwiązań, przy procesach produkcyjnych i przemysłowych. Do zagadnień z tematyki opakowań podchodzi zarówno analitycznie, jak i humanistycznie.

BEATA-PYS-SKRONSKA

Beata Pyś-Skrońska

Polska Izba Opakowań

ROBERT-ZALUPSKI

Robert Załupski

Dyrektor Marketingu OOH magazine – wydawanego od 18. lat magazynu poświęconego szeroko pojętej reklamie, organizator targów Festiwal Marketingu i Druku oraz eventów dla branży reklamowej.

Finaliści I etapu 10. Konkursu Strefa Studenta

*Kolejność Finalistów jest przypadkowa

Wrażenie - ikonka


  
   Kategoria Wrażenie

CRE-ATE



"Cre-ate chocolate" - opakowanie na czekoladę


Gabriela Żełudziewicz
Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie


Opakowanie przeznaczone jest na czekoladę w postaci pojedynczych kostek. Projekt łączy przyjemność jedzenia z kreatywnością. Skierowany jest do konsumentów zainteresowanych sztuką. Wewnątrz opakowań znajdują się reprodukcje obrazów wraz z proponowaną paletą kolorystyczną, zachęcające do stworzenia własnego dzieła. Po zjedzeniu produktu wytłoczka po czekoladkach może pełnić funkcję palety malarskiej. Szata graficzna: druk cyfrowy z własnoręcznym złoceniem wykonanym techniką sitodruku.

Hair Bands



Hair Bands - Seria opakowań na gumki do włosów - wyróżnienie


Wojciech Zabel
Politechnika Bydgoska im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich

Seria opakowań na gumki do włosów utrzymana jest w surowym i męskim stylu. Cała seria składa się z 6 unikatowych sylwetek twardzieli w różnych ubraniach i fryzurach. Gumki do włosów są naciągnięte na opakowanie i prezentowane jako część garderoby różnie ubranych postaci, oczywiście można je łatwo założyć lub zdjąć. Na odwrocie opakowania znajduje się prosta instrukcja związania włosów. Czarno-biała oprawa graficzna dodaje prostoty, ale i zwraca uwagę męskich oczu.

F1 shaving



F1 Shaving Racers - opakowanie na maszynki do golenia


Bartosz Świątkowski
Politechnika Bydgoska im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich


F1 Shaving Racers to opakowanie na maszynki do golenia mające zredukować zużycie plastiku, a także przykuwać wzrok na sklepowej półce. Skojarzenie wizualne maszynki z bolidem F1 ma sugerować sprawność i skuteczność działania produktu, a także podkreślać męski charakter samego golenia. W zależności od rodzaju maszynki – dwuostrzowa lub trzyostrzowa – występują mniej lub bardziej rozbudowane modele bolidu.    

BEERKIE



Beerkie - seria opakowań na piwa craftowe


Inez Hincewicz
Politechnika Bydgoska im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich


Projekt jest koncepcją marki piwowarskiej „Beerkie”. Założeniem projektowym było wyróżnienie produktu pośród innych stojących na sklepowej półce. Butelkę opakowano w tekturową tubę z perforacjami, które umożliwiają przekształcenie jej w elementy potrzebne do gry w bierki. Poszczególne rodzaje piwa odpowiadają rodzajom oraz kolorom bierek. Opakowana opatrzono QR kodem z instrukcją przebiegu gry.

Moody



Moody - opakowanie na słuchawki douszne


Gabriela Skrobacka
Politechnika Bydgoska im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich


Humorzaste opakowanie na słuchawki douszne z efektem ruszających się oczy. Wyraziste kolory cyjanu i magenty oraz zabawne grafiki nie pozwolą przejść obok niezauważone. W środku opakowania słuchawki umocowane są na wyjmowanym tekturowym elemencie, dzięki czemu poplątane przewody słuchawek nie będzie już problemem.

TELEFON-DO-KRAWCA



Telefon do krawca - projekt opakowania na zestaw nici i akcesoriów do szycia


Małgorzata Kosicka
Politechnika Bydgoska im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich


Projekt opakowania na zestaw nici i akcesoriów do szycia inspirowany starym modelem telefonu. Wybór koloru nici porównany jest do wyboru cyfry do wykonania telefonu. Materiał: papier craft

Funkcjonalność i forma - ikonka   Kategoria Funkcjonalność i Forma

OKRES-BOX



OKres BOX - opakowanie na środki higieniczne    


Gabriela Skrobacka
Politechnika Bydgoska im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich

Projekt opakowania na środki higieniczne dla nastolatek. Siatka opakowania pokryta jest pozytywnymi grafikami, które uczynią kupno pierwszych podpasek mniej wstydliwym i prostszym -  przez zawarcie w środku najpotrzebniejszych produktów. Projekt jest inspirowany siostrzeństwem i ciałopozytywnością. Środek opakowania uzupełniony jest najważniejszymi informacjami na temat miesiączkowania oraz kalendarzykiem menstruacyjnym. Opakowanie ma charakter zbiorczy, co czyni go bardzo funkcjonalnym.

LILY



LILY - opakowanie dla rynku e-Commerce


Natalia Plaskota
Akademia Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi


LILY to opakowanie dla branży zoologicznej na rynku e-Commerce. Po otrzymaniu paczki, możemy nadać jej "drugie życie". W środku opakowania znajdują się moduły, które dodatkowo zabezpieczają produkt. Dzięki zamieszczonej instrukcji, po złożeniu powstaje legowisko dla kota, które może służyć także jako zabawka dla dwóch kotów. Opakowanie w całości wykonane jest z tektury, którą koty uwielbiają, a dzięki takiemu rozwiązaniu właściciele mogą cieszyć się bardziej estetyczną jego wersją w swoim domu.

DIY TEA

DIY TEA - opakowanie na Herbatę

Dawid Fik
Akademia Sztuki w Szczecinie


DIY TEA to projekt opakowań/pojemników do własnoręcznego złożenia na pięć rodzajów herbat, które przypominają o czerpaniu z różnorodności życia. Projekt zakłada osiągnięcie dobrostanu psychicznego, w rozumieniu wykonywania dowolnej czynności, bez spektakularnych oczekiwań. Herbata jako napar jest rodzajem sposobu ukojenia nerwów i motywem uważnego wykonywania czynności. Projekt łączy w sobie elementy warsztatu i przyjemności, który pozwala na własnoręczne złożenie pojemnika z modułów.

OPAKOWANIE WYSYLKOWE



Opakowanie wysyłkowe na słoiki


Inez Hinczewska
Politechnika Bydgoska im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich


Głównym założeniem było zaprojektowanie alternatywy dla standardowych wypełnień opakowań wysyłkowych. Wkład jest uniwersalny, stanowi solidne zabezpieczenie szklanych słoików, a jego wymiary są dostosowane do wymiarów większości kartonów wysyłkowych. Szata graficzna, nawiązuje do zróżnicowanych krajobrazów natury: pustyni, gór oraz morza.

OPEN-AND-RECYCLE



Open and recycle - seria opakowań na urządzenia przenośne


Wojciech Zabel
Politechnika Bydgoska im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich


Seria opakowań na urządzenia przenośne "Open and recycle" opiera się na założeniach bycia w 100% formą opakowania zdatną do recyklingu z instynktownym i prostym sposobem otwierania, przyświecającym idei szybkiego wyjęcia produktu po zakupie i intuicyjnego wyrzucenia reszek do odpowiedniego kosza na śmieci. Dodatkowo blok tekstu informacyjnego został utworzony fontem, który ze względu na swoje liczne puste przestrzenie w czcionce zużywa mniej tuszu niż inne standardowe kroje.

Szata graficzna - ikonka   Kategoria Szata Graficzna


MIOD



Opakowanie na miód z funkcją pop-upu


Michalina Garnik
Politechnika Bydgoska im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich


Opakowanie zostało stworzone z myślą o kontinuum cyklu zapylania i produkcji miodu przez pszczoły. W momencie wyjęcia słoika z pudełka, umiejscowiona na nim etykieta rozwija "skrzydła". Do jej produkcji wykorzystano papier czerpany z nasionami kwiatów miododajnych, takich jak rudbekia, mięta czy lawenda. Umożliwia to drugie życie elementów opakowania, które po zasadzeniu, odrobinie wody i uwagi, zakwitną. Takie rozwiązanie oznacza mniej odpadów oraz łąkę kwietną dla naszych pszczelich sąsiadek.

GEOVINE



Geovine - zestaw etykiet do wina


Olaf Stachurski
Akademia Sztuki w Szczecinie


Geovine to zestaw etykiet dla wina. Projekt składa się z dwóch etykiet. Zewnętrznej pokrytej izoliniami, która celowo jest naderwana. Ma wzbudzić ciekawość odbiorcy, by zerwał ją i odkrył wewnętrzną etykietę przedstawiającą zdjęcie satelitarne regionu winnicy, z której pochodzi wino. Obie warstwy pokrywają się ze sobą tworząc dopełniającą się całość.

PIWO



Jura-jskie etykiety - redesign etykiet na piwa kraftowe


Gabriela Żełudziewicz
Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie


Projekt nawiązuje do skojarzeń z erą mezozoiczną łącząc prehistoryczne gatunki ze składnikami występującymi w danym trunku. Całość utrzymana jest w charakterze rysunków naskalnych. Etykiety mają funkcję rozszerzonej rzeczywistości. Po zeskanowaniu ich za pomocą aplikacji Artivive zostaje wczytana animacja. Pojawiający się na ekranie obraz ożywia wymarłe gatunki.
Disclaimer: logo firmy Browar na Jurze zostało użyte w projekcie na zasadzie cytatu. Praca jest niekomercyjnym projektem studenckim.

AZTECA



Aztec-kawa meksykańska - projekt opakowania meksykańskiej kawy


Iryna Vybarava
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie

Projekt obejmuje 3 smaki meksykańskiej kawy.Projekt został zainspirowany motywami azteckimi. Kawa to tradycyjny napój, a sztuka aztecka najlepiej oddaje historię Meksyku. Głównym celem było stworzenie produktu, który byłby konkurencyjny, ponieważ kawa jest jednym z najpopularniejszych produktów na świecie i stała się ulubionym napojem dla wielu osób.  

SULKY CAT



The Sulky Cat - seria opakowań na tampony


Milena Bruska
Politechnika Bydgoska im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich


Projekt The Sulky Cat to seria opakowań na organiczne tampony o różnej chłonności. Na ściankach kartoników przedstawione są kotki wraz z sloganami, które w humorystyczny sposób oddają nastrój kobiet towarzyszący przed, a nawet w trakcie trwania miesiączki. Projekt łączy w sobie żart i część edukacyjną. Środek opakowania zawiera informację wyjaśniającą czym jest zespół napięcia przedmiesiączkowego oraz notkę zapewniającą, że jest to naturalne i nie należy być dla siebie w tym czasie surowym.

SUCHY-SZAMPON



Seria opakowań na suche szampony


Inez Hinczewska
Politechnika Bydgoska im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich


Poszczególne grafiki prezentują warianty produktu, które dostosowane są do różnych odcieni włosów. Taki sposób przedstawienia ułatwia klientom szybkie rozpoznanie produktu, którego poszukują na półce sklepowej. Nazwa produktu „Hairup” nawiązuje do głównych cech produktu, hair up, nadaje objętości włosom i szybko hurry up odświeża wygląd fryzury. Opakowanie to standardowa puszka z dyfuzorem stosowanym w dotychczasowych rozwiązaniach związanych z produktem, jakim jest suchy szampon.

Gratulujemy Finalistom!

Srebrny Sponsor Strefy Studenta

FANO Sp. z o.o. specjalizuje się w produkcji najwyższej jakości etykiet samoprzylepnych, laminatów saszetkowych, shrink sleeve-ów oraz folii BOPP w technologii HD FLEXO. Oferta skierowana jest głównie do wymagających klientów z branży kosmetycznej i spożywczej oraz producentów chemii gospodarczej, którzy oczekują bardzo wysokiej jakości druku jak również wszelkiego rodzaju uszlachetnień jak złocenie, tłoczenie, efekty metaliczne, holograficzne, lakiery Soft Touch czy sitodruk rotacyjny a to wszystko połączone w jednym produkcie.

W ofercie dostępne są różne materiały ECO pochodzące z recyklingu lub wyprodukowane na bazie naturalnych surowców. Najwyższa jakość HD FLEXO w połączeniu ze 100 % inspekcją druku gwarantują produkt najwyższej jakości.

Sponsor Strefy Studenta

Polska Izba Odzysku i Recyklingu Opakowań to organizacja samorządu gospodarczego, zrzeszająca producentów opakowań, ich klientów oraz podmioty zajmujące się gospodarką odpadami. 

​PIOIRO reprezentuje grupę przedsiębiorców, na których nałożony jest obowiązek zbierania, odzysku, recyklingu i unieszkodliwiania opakowań wielomateriałowych oraz po środkach niebezpiecznych. W ramach porozumień zawartych z marszałkiem województwa PIOIRO organizuje system gospodarki odpadami. 
Więcej na: www.pioiro.pl

Patroni Strefy Studenta

Od czego zacząć?

  • W konkursie mogą wziąć udział osoby pełnoletnie do 30 roku życia, posiadający status studenta oraz pełną zdolność do czynności prawnych, nie związane zawodowo z firmami zajmującymi się projektowaniem opakowań lub też z produkcją opakowań.

  • Jeśli spełniasz te kryteria to zaprojektuj i wykonaj prototyp opakowania, etykiety bądź spójnej koncepcji graficznej opakowania dla linii produktowej. Podstawą jest innowacyjny i zaskakujący pomysł, który może zostać wprowadzony do produkcji.
  • Zarejestruj się i prześlij swój projekt według podanych wytycznych w formularzu na stronie do dnia 16 lipca 2021, do godziny 12:00. Prace mogą być zgłaszane w 3 kategoriach (1 praca może być zgłoszona tylko w 1 kategorii). 


Krok po kroku

  • W I etapie konkursu prace zostaną ocenione online przez profesjonalne Jury, w skład którego wejdą autorytety środowiska oraz praktycy i eksperci branży opakowaniowej oraz graficznej. Wyłonią 5 prac z każdej kategorii, a lista nominowanych prac zostanie podana 30 lipca 2021 r. na naszej stronie internetowej: www.packaginginnovations.pl w zakładce 10. Strefa Studenta 2021.

 

  • II etap konkursu będzie polegał na zaprezentowaniu prototypów swoich prac podczas spotkania online z Jury w dn. 2 września 2021 oraz 2 minutowych prezentacji i rozmów z Jury.

  • W związku z tym po ogłoszeniu wyników I etapu prosimy o mailowe potwierdzenie obecności nominowanych w II etapie konkursu podczas spotkania online, na adres: strefastudenta@targi.krakow.pl


  • Jury na podstawie ocen projektów oraz prezentacji uczestników wyłonią zwycięskie prace w każdej z 3 kategorii, wyniki opublikujemy 3 września 2021, na stronie: www.packaginginnovations.pl w zakładce 10. Strefa Studenta 2021.

Jury konkursowe

  • Konrad Nowakowski - Polska Izba Odzysku i Recyklingu Opakowań PIOIRO

  • Beata Pyś Skrońska - Polska Izba Opakowań

  • Magdalena Witkowicz - Ferrero

  • Robert Załupski - CEO OOH magazine

Nagrody

  • Laureaci konkursu zostaną zaproszeni na Targi Packaging Innovtions 2021 i otrzymają możliwość bezpłatnego zaprezentowania swojej pracy w ramach konkursowego stoiska Strefa Studenta w dn. 15 i 16 września 2021.

  • Każdy z Laureatów 3 kategorii konkursowych zdobędzie nagrodę pieniężną w kwocie 1200 zł brutto (pomniejszone o podatek dochodowy).

  • Organizator konkursu zamieści informację o zwycięskich pracach w specjalnie przygotowanym mailingu, który zostanie zaadresowany do bazy kilkunastu tysięcy odbiorców z branży opakowań.

  • Zwycięskie prace zostaną zaprezentowane w drukowanym wydaniu magazynu „Opakowanie” – wiodącym tytule na polskim rynku opakowań. 

  • Udział w konkursie to możliwość dotarcia do potencjalnego pracodawcy, spotkania z ekspertami i szansa zaistnienia w branży opakowań.

W przypadku pytań prosimy o kontakt:

Barbara Płuciennik
, Project Manager, tel.: +48 506 038 382,
e-mail: pluciennik@targi.krakow.pl
, strefastudenta@targi.krakow.pl