​Strefa Studenta
organizowana podczas Międzynarodowych Targów Opakowań Packaging Innovations w EXPO XXI w Warszawie udowadnia, iż w marzenia należy wierzyć  i z uporem dążyć do celu. Organizatorzy postanowili sprawdzić, co dzieje się w życiu zawodowym uczestników poprzednich edycji. Zanim jednak o tym, warto przypomnieć na czym polega sam konkurs.

Konkurs kierowany jest do młodych projektantów, którzy nie boją się wyzwań i będąc jeszcze na studiach chcą zadbać o swoją przyszłą karierę. Zadaniem uczestników jest zaprojektowanie opakowania. Nie ważny jest materiał, z którego wykonany jest prototyp, ważny jest pomysł. Oceny dokonują zarówno internauci, jak i profesjonaliści. Najciekawsze prace prezentowane są w specjalnej strefie na samych targach. Warto dodać, że podczas minionej edycji wystawa gościła 170 wystawców, a udział w niej wzięło 4 000 zwiedzających z kraju i zagranicy, co tylko podkreśla globalny zasięg wydarzenia i szanse jakie stwarza ono młodym ludziom.

Podczas targów studenci mają możliwość konfrontacji swoich pomysłów z wymagającym okiem profesjonalistów. Godziny rozmów ze specjalistami z branży, inspirujące spotkania, możliwość zaprezentowania swoich projektów – to wszystko, co zyskać mogą ci, którzy odważą się „rozpakować swój pomysł”.

Podczas minionych edycji studenci zaskakiwali kreatywnym podejściem do tematu, a wśród prezentowanych prac pojawiło się między innymi opakowanie „Pingwin-witaminowy przyjaciel” autorstwa Magdaleny Witkowicz absolwentki Wyższej Szkoły Sztuki i Projektowania w Łodzi, które
w następstwie zakwalifikowało się do finału prestiżowego konkursu Pro Carton Young Designers Award 2014, organizowanego przez współpracujące z targami Stowarzyszenie ProCarton. Dzięki temu opakowanie w szybkim czasie znalazło się na drodze do podbicia Italii.

Targi mają międzynarodowy charakter, dzięki czemu studenci mają okazję zaprezentować swoje opakowania wśród zagranicznych Wystawców i gości targów. Alicja Wańczak tak wspomina Strefę Studenta „Po targach opakowań Packaging Innovations, w których brałam udział w  2013 roku udało mi się nawiązać współpracę z moskiewską firmą kosmetyczną. Niedawno realizowałam projekt internetowych banerów reklamowych dla jednej z polskich firm kosmetycznych oferujących kosmetyki na bazie naturalnych składników ziołowych. Jako młody projektant-student podejmuję się bardzo różnych działań. Każdy nowy temat, zadanie, zlecenie, przedsięwzięcie, wzbogaca mój warsztat projektowy, pozwala na zdobycie nowych doświadczeń i poszerzenie działalności. ”