Jedyne takie wydarzenie dla branży opakowań
Packaging Innovations to wyjątkowe wydarzenie dla całej branży opakowań w Polsce. To nie tylko miejsce umożliwiające zapoznanie się z ofertą wystawców i najnowszych trendów w branży, ale również wymianę wiedzy oraz doświadczeń, łączące skutecznie sfery biznesu i nauki.
Oprócz strefy wystawienniczej wraz ze strefą networkingu, mediów i kariery, uczestnicy mieli możliwość zapoznania się z projektami finalistów 13. Konkursu Strefa Studenta oraz wzięcia udziału w jubileuszach partnerów, a także Konferencji Packaging Innovations będącej częścią Circular Week 2024 - międzynarodowej serii wydarzeń i inicjatyw poświęconych gospodarce o obiegu zamkniętym i zrównoważonemu rozwojowi odbywających się w całej Europie.
- Będąc na targach innowacji opakowaniowych nie możemy zapomnieć o trendach, które kształtują te innowacje. Jeżeli popatrzymy na trendy konsumenckie w ostatnich latach, to co jest dla mnie dużą ciekawostką to fakt, że coraz więcej konsumentów zwraca uwagę na nie samo opakowanie w formie atrakcyjności, ale również w jaki sposób zostało wykonane, jaki ma wpływ na środowisko. I w związku z tym my jako grupa Canpack, jeden z największych producentów opakowań aluminiowych na świecie, zdecydowanie widzimy w tym szansę. – wskazał Bartłomiej Wojdyło, Dyrektor ds. Zrównoważonego Rozwoju na Europę w Grupie CANPACK i Członek Zarządu Fundacji „RECAL”.
Udział w Targach PACKAGING Innovations to również możliwość dyskusji na tematy związane z problemami branży opakowań. - Największe wyzwania [branży opakowaniowej] to są przede wszystkim zmiany legislacyjne, które mają dużą dynamikę i wdrażane są z opóźnieniem. Natomiast powinniśmy szukać inspiracji w tych zmianach, powinniśmy być przygotowywani, patrząc na konkurowanie z zagranicą na rynkach światowych, oczywiście przy wsparciu też organizacji rządowych w celu wyjścia za nasz rynek lokalny. Żebyśmy nie konkurowali między sobą, to bez eksportu nie da się rozwijać polskiej gospodarki, polskiego przemysłu opakowań. Więc to chyba jest największe wyzwanie, żebyśmy dotrzymywali tempa zmianom i korzystali z tych nowych technologii, materiałów, korzystali z dorobku tych osób, które są zgromadzone, czy to z instytutów naukowych, czy z uczelni, czy inspirowali się młodymi ludźmi, którzy też obserwują świat globalny, oni żyją globalnie, nie żyją tutaj w świecie lokalnym. – podkreślił Krzysztof Niczyporuk, Prezes Polskiej Izby Opakowań.
Swojego zadowolenia nie ukrywała również Urszula Drozd, Koordynator ds. projektów marketingowych z Drukarni Dako, będącej sponsorem tegorocznej Konferencji Packaging Innovations. - Udział w targach to na pewno jest dobra okazja do networkingu. Wcześniej rozsyłaliśmy informację dotyczącą tego, że będziemy obecni na tym wydarzeniu. Natomiast udało nam się też spotkać z klientami, którzy nie mieli o tym pojęcia, że się tutaj znajdziemy. Także super, bo mieliśmy okazję się po prostu zobaczyć.
Inspiracje od młodych
10 października 2024 na Scenie Głównej PACKAGING Innovations ogłoszono wyniki 13. edycji Konkursu Strefa Studenta. Jury w składzie: Lena Pianovska – Członkini Zarządu STGU, Dorota Piwowarska – Senior Category Manager firmy Wawel S.A., Beata-Pyś-Skrońska – Dyrektor Polskiej Izby Opakowań, Krzysztof Skrobot – Dyrektor Polskiej Izby Fleksografów, Beata Wielgat – Marketing Manager wydawnictwa Alfa-Print, wybrało zwycięzców w każdej z trzech kategorii. Laureaci otrzymali statuetki oraz nagrody finansowe ufundowane przez firmę Targi w Krakowie. W kategorii Funkcjonalność i Forma nagrodzono Julię Janur za projekt "Opakowania przeznaczone do drobnych owoców"; w kategorii Szata Graficzna Martę Baraniecką – za projekt "Opakowanie na czekolady wspomagające funkcje motoryczne u dzieci autystycznych"; a w kategorii Wrażenie nagrodzono Anitę Bielę za "Projekt opakowań tamponów dla fikcyjnej marki Comfy”.
Tegoroczną nowością było przyznanie nagrody specjalnej konkursu ufundowanej przez Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej – udziału w Programie Mentoringowym STGU - którą otrzymała Amelia Cel za "Opakowanie zbiorcze z testem na HIV". Po raz pierwszy w historii konkursu tegoroczne laureatki otrzymały również nominację organizatora do konkursu WPO WorldStar Student Awards organizowanego przez Światową Organizację Opakowań (WPO).
Spotkania twarzą w twarz są dla młodych projektantów priorytetowe. – Przede wszystkim można przedstawić się na takich spotkaniach jako osoba, nie tylko jako projekt. Podczas współpracy liczy się to, czy rozmawia się tym samym językiem z klientem, dlatego tak ważne jest spotkanie się na żywo – podkreślała Amelia Cel. Podobnego zdania jest Julia Janur – Podczas tego wydarzenia miałam okazje wielokrotnie porozmawiać na temat mojego projektu, ale też dowiedzieć się czym zajmują się osoby, które do nas podchodziły i pytały o mój projekt. Spotkania twarzą w twarz ułatwiają nawiązywanie tych relacji.
Packaging Innovations 2025 w rozszerzonej formule
Kolejna edycja PACKAGING Innovations odbędzie się 8-9 października 2025 roku w EXPO Kraków już oficjalnie jako Forum PACKAGING Innovations przy zachowaniu dotychczasowych formatów tj. 17. edycja Międzynarodowych Targów Opakowań oraz 14. edycja Konkursu Strefa Studenta. Oczywiście będzie można spodziewać się rozbudowanej strefy wystawienniczej, prelekcji wybitnych ekspertów Konferencji Packaging Innovations oraz kolejnych wystaw i jubileuszy realizowanych we współpracy ze znanymi instytucjami oraz partnerami wydarzenia.
Stanowiska zwiedzających
- Właściciel
- Dyrektor
- Kierownik, manager
- Specjalista ds. zakupu/sprzedaży
- Specjalista ds. marketingu
- Specjalista ds. opakowań
- Inżynier, projektant
- Przedstawiciel handlowy
- Logistyk
- Nauczyciel
- inni
Branże odwiedzających
-
22%Spożywcza
-
17%Kosmetyczna
-
11%Reklamowa
-
9%Chemiczna
-
8%Logistyczna
-
7%Farmaceutyczna
-
6%Napoje
-
20%Inne