Konkurs Strefa Studenta

Strona główna - Konkurs Strefa Studenta

 DS Smith logo​Diamentowy Sponsor

Od pomysłu do sukcesu

„Strefa Studenta” to projekt umożliwiający młodym projektantom promocję swoich nowoczesnych prac szerokiemu gronu odbiorców oraz integrację i nawiązanie relacji ze środowiskiem branży opakowań.

Taką możliwość daje udział w konkursie organizowanym podczas 12 edycji Międzynarodowych Targów Opakowań Packaging Innovations, które odbędą się w dn. 1-2 kwietnia 2020 w EXPO XXI Warszawa.


Zdjęcie 3 laureatów Strefy Studenta 2019, trzymają czeki z nagrodami

Laureaci 8 edycji Konkursu Strefa Studenta 2019.


​Kategorie konkursowe


Wrażenie - ikonka


Kategoria Wrażenie


Estetyczne, nowoczesne, zaskakujące, określające zapakowany w nim produkt i przede wszystkim wyróżniające się na półce. Takie właśnie powinno być opakowanie w Kategorii Wrażenie. Nie bez znaczenia w tej kategorii jest również proces projektowy. Nieszablonowe pomysły i nienaganne wykonanie opakowania to podstawowe elementy oceny projektu.


Funkcjonalność i forma - ikonka


Kategoria Funkcjonalność i Forma

Nie tylko wygląd ma znaczenie! W tej kategorii oceniane będą projekty nietypowych rozwiązań konstrukcyjnych opakowań. Nowatorskie technologie, funkcje, zabezpieczenia, czy zamknięcia opakowań, to elementy brane pod uwagę w Kategorii Funkcjonalność i Forma. Oceniane będą innowacyjność rozwiązań i dostrzeżenie potrzeb odbiorcy.

Szata graficzna - ikonka


Kategoria Szata Graficzna

Jest to kategoria kierowana do grafików tworzących ciekawe projekty graficzne na opakowaniach. Uczestnicy mogą korzystać z dowolnych opakowań tworząc na nich spójne koncepcje graficzne. W tej kategorii oceniane będą ciekawe pomysły, precyzyjne wykonanie i niepowtarzalność projektu. Uczestnicy mogą zgłaszać zarówno projekty etykiet czy grafiki na opakowania jednego produktu, bądź też spójną koncepcję identyfikacji wizualnej całej linii produktowej.

Od czego zacząć?

  • W konkursie mogą wziąć udział osoby pełnoletnie do 30 roku życia, posiadający status studenta oraz pełną zdolność do czynności prawnych, nie związane zawodowo z firmami zajmującymi się projektowaniem opakowań lub też z produkcją opakowań.

  • Jeśli spełniasz te kryteria to zaprojektuj i wykonaj prototyp opakowania, etykiety bądź spójnej koncepcji graficznej opakowania dla linii produktowej. Podstawą jest innowacyjny i zaskakujący pomysł, który może zostać wprowadzony do produkcji.
  • Zarejestruj się i prześlij swój projekt według podanych wytycznych w formularzu na stronie: https://packaging2020.exposupport.pl/student/register do dnia 24 lutego 2020, do godziny 12:00. Prace mogą być zgłaszane w 3 kategoriach ( 1 praca może być zgłoszona tylko w 1 kategorii). 

W I etapie konkursu prace zostaną ocenione przez profesjonalne Jury, w skład którego wejdą autorytety środowiska oraz praktycy i eksperci branży opakowaniowej oraz graficznej. Wyłonią 5 prac z każdej kategorii, a lista nominowanych prac zostanie podana 9 marca 2020 r. na naszej stronie internetowej: www.packaginginnovations.pl w zakładce „Strefa Studenta”

II etap konkursu będzie polegał na zaprezentowaniu prototypów swoich prac w strefie wystawienniczej oraz 2 minutowych prezentacji i rozmów z Jury podczas 1 dnia Targów Packaging Innovations czyli 1 kwietnia 2020 w EXPO XXI Warszawa.

W związku z tym po ogłoszeniu wyników I etapu prosimy o mailowe potwierdzenie obecności nominowanych w ,,Strefie Studenta” podczas targów (1-2 kwietnia) na adres: strefastudenta@targi.krakow.pl

Jury na podstawie ocen projektów oraz prezentacji uczestników wyłonią zwycięskie prace w każdej z 3 kategorii.

Nagrody

  • Aż 15 wyróżnionych twórców zostanie zaproszonych na Targi Packaging Innovtions 2020 i otrzyma możliwość bezpłatnego zaprezentowania swojej pracy w ramach konkursowego stoiska Strefa Studenta.

  • Każdy z Laureatów 3 kategorii konkursowych zdobędzie nagrodę pieniężną w kwocie 1200 zł brutto (pomniejszone o podatek dochodowy).

  • Organizator konkursu zamieści informację o zwycięskich pracach w specjalnie przygotowanym mailingu, który zostanie zaadresowany do bazy kilkunastu tysięcy odbiorców z branży opakowań.

  • Zwycięskie prace zostaną zaprezentowane w drukowanym wydaniu magazynu „Opakowanie” – wiodącym tytule na polskim rynku opakowań.

  • Udział w konkursie to możliwość dotarcia do potencjalnego pracodawcy, spotkania z ekspertami i szansa zaistnienia w branży opakowań.

Patroni strefy