9. Konkurs Strefa Studenta 2020

Strona główna - Konkurs Strefa Studenta - 9. Konkurs Strefa Studenta 2020



Laureaci I etapu konkursu Strefa Studenta 2020


​FUNKCJONALNOŚĆ I FORMA

ikonka: funkcjonalność i forma



​Nie tylko wygląd ma znaczenie! W tej kategorii oceniane będą projekty nietypowych rozwiązań konstrukcyjnych opakowań. Nowatorskie technologie, funkcje, zabezpieczenia, czy zamknięcia opakowań, to elementy brane pod uwagę w Kategorii Funkcjonalność i Forma. Oceniane będą innowacyjność rozwiązań i dostrzeżenie potrzeb odbiorcy.

Synza

Autor: Blanka Czubacka

Uczelnia: Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich w Bydgoszczy

Nazwa projektu: Monitor samopoczucia Synza - opakowanie na leki


Opakowanie Synza jest odpowiedzią na rosnącą liczbę zachorowań na zaburzenia psychiczne, ich stygmatyzację, oraz pogarszający się stan polskiej psychiatrii. Przy codziennym zażyciu tabletki odklejamy naklejkę, zaznaczając jak się czujemy, dzięki temu wiemy też, że dawka nie została pominięta. Wypełnione opakowanie bez blistra łączymy z kolejnym. W ten sposób tworzymy historię naszego samopoczucia co jest pomocą nie tylko dla pacjenta ale również źródłem informacji dla lekarza.

Redo

Autor: Pola Janiszewska 

Uczelnia: Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach 

Nazwa projektu: Redo – opakowanie na obuwie sportowe


Projekt stworzony z myślą o przechowywaniu, składowaniu, transportowaniu oraz przede wszystkim eksponowaniu butów sportowych. Dzięki odpowiednim nacięciom oraz bigowaniu w łatwy sposób przekształcamy pudełko w ekspozytor na jeden z butów. Drugi pozostaje schowany w środku. Dynamiczna forma nawiązuje do sportu, rozwoju, ruchu. Pomaga oddać charakter współczesnych projektów obuwia sportowego.

Warzywek

Autor: Michał Prażmo 

Uczelnia: Akademia Sztuk Pięknych w Gdańsku

Nazwa projektu: Warzywek - opakowanie na warzywa i owoce


WARZYWEK to opakowanie na warzywa i owoce. Jego dodatkowym zastosowaniem jest użycie jako kosz na odpady organiczne. Po zakupach, warzywa mogą być składowane w jednej z komór, a odpadki i obierki w drugiej. Komory można oddzielić od siebie prostym ruchem po zapełnieniu śmieciami jednej z nich oraz bezpośrednio wyrzucić do odpowiedniego kontenera.
Opakowanie może mieć zastosowanie w marketach, warzywniakach, na targach.
Jego materiał został wybrany z uwzględnieniem systemu segregacji odpadów.

Opakowanie na cebulki

Autor: Agnieszka Rosołowska

Uczelnia: Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich w Bydgoszczy

Nazwa projektu: Opakowanie na cebulki kwiatowe


Materiał wytworzony ze skórek z bananów został zastosowany w opakowaniu na cebulki kwiatowe, w którym wykorzystano także  ekologiczny papier oraz nić. Opakowanie posiada otwory w celu przepuszczalności powietrza.  Wzór, który tworzą nawiązuje do grafiki na etykiecie, która przedstawia dany gatunek rośliny. Materiał ze skórek jest odpadem organicznym. Opakowanie powstało w celu zredukowania odpadów z tworzyw sztucznych  występujących w tradycyjnych opakowaniach tego typu.

Opakowanie na kieliszki

Autor: Zuzanna Więcek

Uczelnia: Akademia Sztuki w Szczecinie

Nazwa projektu: Opkiel – opakowanie na kieliszki


Opakowanie zostało zaprojektowane na dwa kieliszki. Umieszczone są w nim pionowo jeden na drugim. Jest to opakowanie „szyte na miarę”. Kieliszki są w nim unieruchomione dzięki dobranym wymiarom oraz zamkom i właściwościom papieru. Oddzielone są od siebie elementem zabezpieczającym, tak aby nie obijały się o siebie. Wklęsłe elementy wypełniają puste przestrzenie podtrzymując kieliszki. Opakowanie to jest zrobione z jednego kawałka papieru, bez użycia kleju i generuje małą ilość strat.


SZATA GRAFICZNA

ikonka: szata graficzna






​Jest to kategoria kierowana do grafików tworzących ciekawe projekty graficzne na opakowaniach. Uczestnicy mogą korzystać z dowolnych opakowań tworząc na nich spójne koncepcje graficzne. W tej kategorii oceniane będą ciekawe pomysły, precyzyjne wykonanie i niepowtarzalność projektu. Uczestnicy mogą zgłaszać zarówno projekty etykiet czy grafiki na opakowania jednego produktu, bądź też spójną koncepcję identyfikacji wizualnej całej linii produktowej.

Redesign

Autor: Balbina Fabia

Uczelnia: Akademia Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie

Nazwa projektu: Redesign serii opakowań na czekoladę


Redesign obejmował trzy opakowania ciemnej czekolady marki Heidi. Głównym jego celem było odróżnienie czekolady na półce sklepowej od produktów konkurencyjnych oraz poprawienie czytelności informacji zamieszczonych na opakowaniu. Dzięki zastosowaniu odręczych, graficznych ilustracji, produkt zyskał indywidualny charakter. Jednolite, ciemne tło oraz informacja o procentowej zawartości kakao znajdująca się na etykiecie każdego opakowania, nadają całej serii spójnego charakteru.

yarnoodle

Autor: Wiktoria Falba

Uczelnia: Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich w Bydgoszczy

Nazwa projektu: Yarnoodle - Opakowanie na włóczkę i druty


Projekt inspirowany jest kulturą japońską i zupą ramen- wykorzystuje storytelling oraz zabawne podobieństwo włóczki i drutów do makaronu i pałeczek. 

Może być wykorzystany jako opakowanie okazjonalne, prezentowe. Wykonany z bielonej tektury. 

Sage

Autor: Julia Gajska

Uczelnia: Politechnika Krakowska im. Tadeusza Kościuszki

Nazwa projektu: SAGE – opakowanie herbaty


Projekt szaty graficznej dla puszki napoju herbacianego. Kolory ziemi oraz linearne kształty listków tworzą elegancką kompozycję, stanowiąc przełamując surowy odcień aluminium.

Wina Fina

Autor: Gabriela Ochalik

Uczelnia: Akademia Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta we Wrocławiu

Nazwa projektu: Wina Fina – etykiety na wino

Projekt powstał z myślą o niewielkiej winnicy, w której większość prac wykonywana jest ręcznie. Zgodnie z tą ideą opracowane są etykiety- wycinanki, alternatywa dla panującej tendencji projektowania jedynie na ekranie. Szata graficzna ma za zadanie stworzyć radosny i ciepły nastrój, podobny do tego, który towarzyszy degustacji win w rodzinnym gronie. Koncepcja opiera się głównie na humorze, czego wyrazem jest minifolder z opowieścią o przygodach Fina, który poznaje smaki opisywanych win.

opakowanie na sosy

Autor: Magdalena Pieróg

Uczelnia: Uniwersytet Jagielloński w Krakowie

Nazwa projektu: Projekt opakowań na sosy robione z najostrzejszych papryczek na świecie

Projekt opakowań na ostre sosy inspirowany układem okresowym pierwiastków chemicznych. Opakowanie  kojarzy się z chemią i niebezpieczeństwem. Sosy znajdują się w butelkach z kroplomierzem o pojemności 30 ml, co ułatwia dozowanie małej porcji produktu. Przód opakowania pokazuje nazwę użytej papryczki, ilość Scovilli, poziom ostrości, symbol przypominający o niebezpieczeństwie. Minimalistyczny styl i ograniczona paleta kolorów sprawia, że opakowanie jest łatwo rozpoznawalne. 


WRAŻENIE

ikonka: wrażenie





​Estetyczne, nowoczesne, zaskakujące, określające zapakowany w nim produkt i przede wszystkim wyróżniające się na półce. Takie właśnie powinno być opakowanie w Kategorii Wrażenie. Nie bez znaczenia w tej kategorii jest również proces projektowy. Nieszablonowe pomysły i nienaganne wykonanie opakowania to podstawowe elementy oceny projektu.

gun roses

Autor: Bożena Augustyn 

Uczelnia: Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie

Nazwa projektu: Opakowanie na płyty Guns N' Roses

Projekt nawiązuje do charakteru oraz muzyki zespołu Guns'N Roses. Grafika prezentuje buntowniczość, skłonność do łamania reguł, jak i niedbały styl życia artystów. Użyte kolory podkreślają mocne brzmienia hard rocka.

shave it

Autor: Monika Czapiewska

Uczelnia: Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich w Bydgoszczy

Nazwa projektu: #shave it - Zestaw opakowań na maszynki do golenia "shaveit"

#shaveit to projekt serii opakowań do jednorazowych maszynek do golenia oraz wielorazowej maszynki. Opakowania zachęca użytkownika od zabawy z opakowaniem. Poprzez otwieranie zaczepu użytkownik "goli" sławne osoby, których owłosienie było ważną częścią wizerunku. W ten sposób Frida Kahlo, Freddie Mercury, Salvador Dali i Charlie Chaplin zostają pozbawieni brwi/wąsów i okazuje się, że... it makes the difference. 

Animki

Autor: Olaf Stachurski

Uczelnia: Akademia Sztuki w Szczecinie

Nazwa projektu: Animki – Opakowanie na witaminy dla dzieci

Postacie zwierzątek mają zwrócić uwagę najmłodszych.
W projekcie chodzi o pobudzanie kreatywności. Każde opakowanie składa się z tułowia i głowy zwierzaka, kupując różne warianty opakowania dzieci mogą puścić wodze fantazji i tworzyć własne hybrydy. Ma to zachęcić dzieci do zażywania witamin i nabywania zdrowych nawyków. Zabawa, rozrywka i rozwijanie kreatywności dzieci. Z każdym kolejnym nabytym opakowaniem zwiększa się szansa kombinacji na mieszanie zwierzątek.

grow gift

Autor: Lizaveta Fiadosava-Wójcik

Uczelnia: Akademia Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie

Nazwa projektu:  „grow gift” - Opakowanie-niespodzianka z cebulką nieznanego kwiatu

Idealny prezent na każdą okazję. Zawartość-niespodzianka, forma i sposób otwierania gwarantują obdarowanym niezapomniane przeżycie.Wykonany z biodegradowalnego papieru przypomina koronę kwiatu. Otwiera się i zamyka w sposób, w jaki kwiaty rozkwitają i zamykają płatki. Może pełnić rolę doniczki.Zawiera cebulki nieznanego kwiatu. Prosta instrukcja pokazuje, jak go wyhodować (po wyrośnięciu okazuje się, jaki to kwiat). Dzięki „grow gift” nawet proste rzeczy i gesty nabierają wyjątkowej wartości.

haczyki

Autor: Wojciech Zabel

Uczelnia: Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich w Bydgoszczy

Nazwa projektu: Haczyki - Opakowanie na haczyki wędkarskie

Pasja wędkarska staje się coraz bardziej popularna wśród młodych osób. Nowoczesna, komiksowa koncepcja graficzna opakowania pozwoli wyróżnić się na półce sklepowej. Może być również doskonałym podarunkiem dla pasjonatów wędkarstwa. Opakowanie przeznaczone do oparcia/ zawieszenia na sklepowe półki. Wykorzystany materiałem jest zalaminowany papier kredowy 200 g/m2. Proponowany materiał to papier kredowy 200 g/m2 foliowany jednostronnie

gaba

Autor: Gabriela Żełudziewicz

Uczelnia: Wyższa Szkoła Europejska im. ks. Józefa Tischnera w Krakowie

Nazwa projektu: Gaba - Opakowanie na skarpetki

Opakowanie kształtem nawiązujące do produktu znajdującego się w środku (wysokie, wzorzyste skarpetki).
Projekt jest w 100% ekologiczny, ponieważ wykonany został z jednego kawałka papieru (bez użycia kleju lub taśmy). Za pomocą prostego systemu, opakowania można łączyć w ciekawie prezentujące się trójpaki. 
Kolorowa szata graficzna przyciąga wzrok klienta i nawiązuje do wzorów na skarpetkach.